مزایای تقویم هجری شمسی چیست؟
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

از زمان های قدیم تقویم نام های متفاوتی مانند گاه نامه، سال نامه و یا سال نما داشت که از آن در همان ابتدا برای محاسبه کردن و نمایش دادن روزهای یک سال استفاده می کردند. تقویم ها که تاریخ پیشینه آن ها به 1000 یا 3500 سال قبل بر می گردد امروزه دارای نوع های مختلفی می باشد که داشتن اطلاعاتی جامع درباره هریک خالی از لطف نیست. وقتی زندگی بشر از آن قدیمی بودن و یکنواختی درآمد تقویم ها برای نظم دادن و سازماندهی آینده انسان ها به وجود آمد. تقویم قمری ابتدایی ترین تقویم بشر می باشد که بعد از آن تقویم خورشیدی پدید آمد. اگر شماهم کنجکاو هستید در مورد زمان پیدایش تقویم ها و تاریخ ها اطلاعات مفیدی کسب کنید کافیست در ادامه با ما همراه باشید. 

مزایای تقویم هجری شمسی

تقویم هجری شمسی که امروزه ما و کشور افغانستان از آن استفاده می کنیم هم از لحاظ نجومی و هم از لحاظ طبیعی یکی از بهترین و دقیق ترین تقویم های جهانی می باشد. چون این تقویم نسبت به سایر تقویم ها دارای دلیل های زیادی می باشد که همین دلیل ها باعث برتین بودن آن شده است. به همین دلیل در ادامه کمی در مورد شایع ترین مزایای تقویم هجری شمسی صحبت کرده ایم تا اطلاعاتتان از تقویم هجری شمسی کامل تر از قبل شود. 

•مدت زمان سال شمسی و کبیسه های تقویم شمسی دقیقا بر مبنای محاسبه های نجومی تعیین شده است. حتی می توان گفت که در تقویم هجری شمسی ممکن است به جای هر چهار سال کبیسه داشتن هر پنج سال کبیسه داشته باشیم. اگر یک تقویم سال های کبیسه 5 ساله داشته باشید فصل ها و ماه ها طبیعی تر و دقیق تر می شوند.

•تعداد روز ماه های تقويم هجری شمسی مبنای نجومی و طبيعی دارد. به عبارتی صریح تر تعداد روزهای ماه ها با مدت حركت ظاهری غير یكنواخت مركز خورشيد روز دايره البروج و عبور از دوازده صورت فلكی منطقه البروج هماهنگی كامل دارد.

•شروع سال تقويم هجری شمسی با سالگرد تولد بهار و آغاز شكوفایی دوباره طبيعت شروع می ‌شود. از این رو در تاریخچه تمام تقویم های جهان تقویمی که شروع سال آن با بهار باشد وجود ندارد به همین دلیل تازگی در سایر تقویم های دیگر نیست. 

برای کسب اطلاعات مفید در خصوص تاریخ آنلاین امروز، تاریخ تولد به میلادی و ... کافیست وارد سامانه یار شوید. 

منبع: https://calendar.yar.cloud/date-converter

 




:: برچسب‌ها: تقویم یار , تبدیل تاریخ تولد به شمسی , تبدیل تاریخ تولد به میلادی , یار ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: